Hunkemöller zet sportmerk HKMX als standalone winkelconcept in de markt. De eerste winkel is geopend in Berlijn en krijgt later dit jaar navolging op drie locaties. “Onze langetermijnvisie is om in de komende vijf jaar vijftig winkels te openen”, zegt ceo Philip Mountford.
HKMX was vorig jaar goed voor twintig miljoen euro omzet binnen Hunkemöller. De lingerieketen ziet een groot potentieel in het merk, dat los wordt gemaakt van moedermerk Hunkemöller. Uit een groot consumentenonderzoek is volgens Mountford naar voren gekomen dat bestaande en potentiële klanten geloof hebben in het product, de marketing en het nieuwe winkelconcept.
De winkel in Berlijn opent zaterdag officieel de deuren, nadat er al ruim een maand is getest. Het shop-in-shopconcept voor de sportlijn werd in februari al geïntroduceerd in de nieuwe flagshipstore van Hunkemöller in de Kalverstraat. Naast de sportcollectie vinden klanten daar een bodyscanner om hun fitnessprogressie te meten.
Hunkemöller heeft momenteel zo’n achthonderd winkels in 23 landen. De lingerieketen maakt sinds vorig jaar onderdeel uit van de Amerikaanse investeringsgroep Carlyle.
Reacties 0