Zaterdag gaat-ie officieel open: de eerste sportwinkel van Hunkemöller. Sportswear-winkel, beter gezegd. In de conceptstore in Berlijn kunnen klanten terecht voor de HKMX-lijn van de lingerieketen.
De winkel bevindt zich aan de Rosenthalerstrasse in stasdeel Berlin-Mitte en biedt volgens Hunkemöller het nieuwste op het gebied van interieurtrends. Het concept is bedacht door gobal retail experience manager Britta Hall en designbureau Storeage. Er is onder meer een social media-muur met een geïntegreerde selfiecamera, waarop posts meteen verschijnen. Ook de Instagram-feed van Hunkemöller is onderdeel van de wall.
Drie paskamers zijn uitgerust met lockers, om het sportschoolgevoel te creëren. Verder is er een bodyscanner aanwezig om fitnessresultaten te meten en kunnen klanten via een touchscreen aan de 'sportbehamuur' de perfecte bh vinden.
Het roze HKMX-logo en de kenmerkende X zijn geïntegreerd in het ontwerp van het plafond en de houten panelen achter de kassa. De urban invloeden zijn te zien in de bakstenen muren en betonnen vloeren, terwijl de sportschool terugkomt in de banken en ballet barres voor productpresentatie.
HKMX was vorig jaar goed voor twintig miljoen euro omzet binnen Hunkemöller. De retailer zet het sportmerk als standalone winkelconcept in de markt, door dit jaar nog eens drie filialen te openen. Het is voor het eerst dat Hunkemöller winkels onder een andere naam opent. "Onze langetermijnvisie is om in de komende vijf jaar vijftig winkels te openen", aldus ceo Philip Mountford.
Reacties 0