Het beste van RetailWatching: week 17

Het beste van RetailWatching: week 17

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ziet Media Markt de toekomst van het winkelen
Klantverwachting en klantervaring vormden bij Media Markt lange tijd een perfecte match, zegt ceo Gordon Scholz van de Nederlandse tak. “We waren een echte category killer.” Maar de verwachtingen veranderen en dus moet die ervaring mee, legt hij uit in de vestiging in Eindhoven. Die is omgetoverd tot een ‘concept store’ en staat wat hem betreft symbool voor hoe Media Markt de winkel van de toekomst en daarmee de toekomst van het winkelen ziet.

Hoe V&D in Rocket Internet verandert
Nee, Ronald van Zetten is als eigenaar van V&D Concepthouse niet ineens een internetgoeroe. “Het is niet mijn wereld, maar ik geloof wel heel erg in ons concept”, zo zegt hij in het aprilnummer van RetailTrends. Modeplatform Frendz is het eerste product dat uit de as van V&D herrijst, maar zeker niet het laatste.

Zo ontpopt FNG zich tot de grote consolidator
FNG is met een omzet van ruim 458 miljoen euro uitgegroeid tot een van de grootste kledingconcerns van de Benelux. Met ketens als Miss Etam, Claudia Sträter, Steps en Expresso is het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf vooral groot in mode voor dames en kinderen. Ook mannen moeten er nu aan geloven.

Deze innovaties test Media Markt in Eindhoven
Met deskundig personeel maar vooral een bonte verzameling technologische hoogstandjes wil Media Markt zijn klanten nieuwe redenen geven naar de winkel te komen. De pilotwinkel in Eindhoven moet dit jaar uitwijzen wat wel en wat niet werkt en wat we dus in de andere winkels gaan tegenkomen.

Dit is het sportieve zusje van Hunkemöller
Zaterdag is-ie officieel geopend: de eerste sportwinkel van Hunkemöller. Sportswear-winkel, beter gezegd. In de conceptstore in Berlijn kunnen klanten terecht voor de HKMX-lijn van de lingerieketen.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!