Asics wil een eigen winkel open in Rotterdam. Dat zegt ceo Alistair Cameron van de Europese tak tegen FashionUnited.
De winkel in Rotterdam betekent de tweede voor het sportmerk in ons land. Asics lanceert verder een nieuw winkelconcept in zijn bestaande flagshipstore aan de Amsterdamse Stadhouderskade. De'digitale winkelervaring' heeft hierin naar eigen zeggen een centrale plaats gekregen.
In de Amsterdamse winkel hangen grote digitale schermen in de etalages, die de 'collecties tot leven brengen'. Verder bevinden zich in de winkel ‘digitale touchpoints’, waar klanten informatie over de producten kunnen vinden. Ook kunnen klanten gebruikmaken van MotionID, een voetanalyse die de beste hardloopschoen voor elk profiel kan bepalen.
In de winkel is verder onder meer ruimte voor een ‘community room’, waar onder meer lessen en workouts worden gegeven. Die richten zich op onder meer yoga, zelfverdediging en core stability. Amsterdam is de eerste stad waar het sportmerk zijn nieuwe concept lanceert. Later volgen de winkels in Tokio, Seoul, Brisbane, New York en Berlijn.
Asics verkoopt in eigen winkels beter dan in shop-in-shops bij warenhuizen, zegt Cameron. Dat komt volgens hem doordat bij shop-in-shops keuzes moeten worden gemaakt welke collecties wel en niet worden aangeboden. Onze uitdaging is om relevant te blijven onder de specialisten en de grote spelers in onze branche, met eigen winkels.”
Reacties 0