​Retailers in EU verkopen minder

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie zijn in maart met 0,2 procent teruggelopen ten opzichte van een maand eerder. In de eurozone werd een stijging van 0,3 procent genoteerd. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van statistiekbureau Eurostat.

De daling in de EU wordt veroorzaakt door een krimpende non-foodsector (min 0,3 procent). Er is in maart onder meer minder kleding en computerbenodigdheden verkocht. De foodbranche krijgt er in de EU 0,1 procent bij ten opzichte van februari. In de eurozone krimpen beide sectoren, met respectievelijk 0,4 en 0,2 procent.

Hongarije, Estland en Luxemburg presteerden in maart het best van alle lidstaten, met een groeicijfer tussen de 1,5 en 1,8 procent. Portugal, Slovenië, het Verenigd Koninkrijk en Finland noteerden dalingen van laag in de twee procent. De cijfers van Nederland worden zoals gebruikelijk niet bekendgemaakt.

In vergelijking met een jaar eerder gingen de verkopen in de EU met 2,5 procent de lucht in. In de eurozone komt de groei ten opzichte van maart 2016 uit op 2,3 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!