Het beste van RetailWatching: week 18

Het beste van RetailWatching: week 18

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo gaat Wehkamp om met personeel en logistiek
Het vele pakketverkeer bij Wehkamp vergt zowel een soepel werkende techniek als efficiënte inzet van personeel. De komst van het nieuwe, geautomatiseerde distributiecentrum in Zwolle heeft nogal wat veranderingen met zich meegebracht, ook op de werkvloer. Hoofd HR en services John Bouwman van Wehkamp geeft een inkijkje in de gevolgen voor processen en personeel.

Zo staat Flying Tiger Copenhagen er nu voor
Toen HEMA op omvallen leek te staan, werd deze Deense keten als een van de oorzaken genoemd. Flying Tiger wierp zich in rap tempo op als nieuwe uitdager van het Nederlandse retailicoon. Qua omzet misschien niet direct, maar de populariteit van Flying Tiger steeg in korte tijd tot grote hoogte. Ook over de grens timmert de keten flink aan de weg. Vanzelf gaat het echter niet.

De Zweedse oorsprong van Amstelveen en Leidsenhage
Als we willen weten hoe onze winkelcentra van de toekomst eruit gaan zien, moeten we naar Zweden. Tenminste, als het aan vastgoedeigenaar Unibail-Rodamco ligt. De eigenaar van onder meer het Stadshart Amstelveen en Leidsenhage – het toekomstige Mall of the Netherlands – kijkt voor de herontwikkeling van die centra goed naar zijn Zweedse projecten. Op uitnodiging van de vastgoedreus nam RetailWatching een kijkje in Stockholm, waar de winkelcentra Täby en Mall of Scandinavia een goede indruk geven van wat we ook in ons land kunnen verwachten.

Deze Uber van food komt naar Nederland
Een datingsite die mensen en merken samenbrengt – dat is volgens initiatiefnemers Niels Jensen en Lars Munch Johansen de beste omschrijving van Shobr. De online foodmarktplaats gaat binnenkort live in ons land en doet niet aan valse bescheidenheid. “Net als Uber en Airbnb zijn wij een exponentiële organisatie. Vanuit het niets kunnen we opeens heel snel groeien.”

Dit is de bistro van Aldi
Aldi heeft in Keulen zijn allereerste eetgelegenheid geopend. De Aldi Bistro in Keulen serveert eten, wijn en koffie van het eigen merk en is bedoeld om de merkentrouw onder zijn klanten te versterken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!