'​Zalando is winstgevend in Nederland'

'​Zalando is winstgevend in Nederland'

Zalando heeft zijn winstgevendheid in het eerste kwartaal van dit jaar iets opgeschroefd. De Duitse modeverkoper boekte een nettowinst van 5,1 miljoen euro, tegenover 4,6 miljoen een jaar eerder. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die dinsdag zijn gepubliceerd.

‘Winstgevende groei’ heeft de hoogste prioriteit van Zalando, stelt co-ceo Rubin Ritter. “En dat is wat we in het eerste kwartaal hebben bewerkstelligd.” Vorig jaar kwam de nettowinst uiteindelijk uit op 120,5 miljoen euro. De winstgevendheid valt volgens hem in het eerste kwartaal altijd lager uit.

Zalando schrijft ook in Nederland zwarte cijfers, beweert Ritter volgens Emerce. De omzet nam in ons land met 'maar' twintig procent toe, omdat de markt hier al volwassener is. Hoe hoog de winst en omzet exact is, vertelt hij niet.

Zalando telde aan het eind van het eerste kwartaal voor het eerst meer dan twintig miljoen actieve klanten. De bestaande klanten bestelden bovendien vaker. De omzet nam met 23,1 procent toe tot 980,2 miljoen euro.

De aangepaste ebit liep iets op naar 20,3 miljoen euro, wat gelijk is aan een marge van 2,1 procent. Vorig jaar lag de ebitmarge op 5,9 procent. Zalando verwacht dit jaar uit te komen op een ebitmarge tussen de vijf en zes procent en een omzetgroei van twintig tot 25 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!