Denham focust zich met zijn eigen winkels voorlopig op Europa en Azië. “Over ongeveer vijf jaar willen we eigen winkels openen in de Verenigde Staten”, vertelt oprichter Jason Denham van het Amsterdamse jeanslabel in het meinummer van RetailTrends.
Denham heeft wereldwijd inmiddels zo’n veertig winkels, maar nog niet in de Verenigde Staten. Toch is het merk er al sinds 2012 actief. “We verkopen er nu via toonaangevende retailers zoals Barneys om ons merk goed te positioneren”, aldus Jason Denham.
Denham opent dit jaar zeker vijftien nieuwe winkels, verspreid over Japan, China, Duitsland en Nederland. Duitsland is een belangrijk groeigebied, vertelt de naamgever van het merk. Hij houdt bij tempo van de plannen rekening met de conservatievere houding van Duitsers. “We moeten de verleiding weerstaan om te snel te groeien. Het gaat om zorgvuldige groei, niet om een hoog tempo.”
De komst van nieuwe investeerders zorgt er volgens hem voor dat het merk verder ‘gepusht’ kan worden. Begin dit jaar zijn voormalig ceo en cfo Fred Gehring en Ludo Onnink van Pepe Jeans toegetreden tot de directie. Hoeveel ze hebben geïnvesteerd, zegt Denham niet. “Ga maar uit van een gezond bedrag.”
Jason Denham gaat in het meinummer van RetailTrends in op de vier pijlers van het merk, waaronder ‘sustainable service’ en de ambitie om groter te groeien. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0