Mannenmodemerk KHRKTR zet zichzelf als casual tailored in de markt, met kleding die from breakfast to bar kan worden gedragen. Het aanbod bestaat onder meer uit jasjes, chino’s en shirts. Smart casual wil medeoprichter Stefan Compeer het niet noemen. “Dat is een containerbegrip geworden.”
KHRKTR plaatst zich links ervan op de positioneringsas, als een mix tussen de casual en tailoring markt. Merken als Suitsupply en Van Gils proberen volgens Compeer dezelfde positie te claimen. “Ik zeg niet dat ze per se onsuccesvol zijn, maar consumenten blijven hen zien als pakkenmerken”, zegt hij tegenover RetailWatching.
KHRKTR ziet vooral kansen in het wholesalekanaal en de opening van een eigen webshop. Eigen winkels komen wellicht op een later termijn, maar dan alleen in ‘hoofdstedelijke gebieden’. Compeer en medeoprichter Melvin Spaargaren, die hij bij McGregor leerde kennen, weten ‘uit ervaring hoe lange adem je moet hebben om de relatief dure winkels open te houden’. “Je hebt naamsbekendheid nodig om traffic te genereren”, aldus Compeer.
Lees meer op RetailWatching meer over de strategie en ambities van KHRKTR.
Reacties 0