​Het beste van RetailWatching: week 20

​Het beste van RetailWatching: week 20

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit is het antwoord van Blokker op tien prangende vragen
Het nieuws sloeg vanochtend in als een bom: Blokker Holding gaat alleen door met Blokker. En een beetje met Marskramer. Het overgrote deel van het roemruchte detailhandelsconcern staat sinds vandaag in de etalage. Over twee jaar is Blokker Holding niet meer, vertelt ceo Casper Meijer. Op het hoofdkantoor in Amsterdam geeft hij samen met cfo Jeroen Visser antwoord op alle prangende vragen over de radicale strategiewijziging.

Acht vragen over de transformatie van Karwei
Karwei trapte meer dan een half jaar geleden vol goede moed af met een nieuw concept. Deze maand bereikte het concept ook Amsterdam. Een verhaal apart, omdat het niet gaat om een verbouwing of relocatie maar om een compleet nieuwe vestiging aan de Daniël Goedkoopstraat. Met vierduizend vierkante meter geldt die winkel bovendien als de flagshipstore van het nieuwe concept. De eerste twee winkels laten bemoedigende resultaten zien, maar Karwei heeft vooral organisatorisch ook nog de nodige stappen te zetten. Een update van formuledirecteur Machiel van der Sluis.

Uitverkoop bij Blokker: dit kun je kopen
Terwijl het stof van het besluit van Blokker Holding nog aan het neerdalen is, wordt er volop gespeculeerd over de bestemming van al die winkelketens waar het concern afscheid van neemt. Alleen Blokker en Marskramer, dat als franchiseformule doorgaat, staan niet in de etalage; alle overige ketens worden verkocht. Hoe staan de verschillende ketens ervoor?

Dit anti-pakkenmerk boort een nieuw segment aan
Het is een trend die al langer zichtbaar is: mannen die hun pak links laten liggen. Melvin Spaargaren en Stefan Compeer, twee oud-collega’s van McGregor Fashion Group, vallen onder die categorie. Het kost ze veel tijd om er toch representatief uit te zien, omdat ze ‘van winkel naar winkel’ moeten. Na ‘grondig marktonderzoek’ in Nederland en België weten ze het zeker: ze staan niet alleen in hun frustratie. Het nieuwe mannenmodemerk KHRKTR (Kharakter) is hun antwoord.

Thema supplychain: De rol van logistiek in de deeleconomie
Logistiek krijgt een groot aandeel in het vormgeven van de ‘sharing economy’. Dat concludeert DHL in zijn rapport ‘Sharing Economy Logistics – Rethinking Logistics with access over ownership’. Op welke manier kun je met je logistiek een rol spelen in de overgang van bezit naar gebruik? In het rapport worden verschillende modellen uiteengezet. Vier voorbeelden.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!