​Oprichter AKO-moeder draagt stokje over

​Oprichter AKO-moeder draagt stokje over

Jacques de Leeuw stapt voor de derde keer op als ceo van mediabedrijf Audax. Hij draagt de leiding van het concern achter boekwinkelketen AKO over aan zijn zoon Hubert.

De 83-jarige De Leeuw stapte in 2001 voor het eerst op als topman. In 2009 maakte hij als interim-directeur zijn eerste comeback, terwijl hij in 2015 opnieuw de dagelijkse leiding kreeg. “Audax is een complex bedrijf met logistiek, transport, uitgeven en retail”, zei hij na zijn tweede terugkeer tegen Het Financieele Dagblad. “Ik ken bijna geen opvolger die dat allemaal kan.”

Audax boekte in 2015 en 2016 weer een winst van enkele tonnen, nadat jarenlang verlies werd geleden. AKO boekt volgens het moederconcern ‘mooie groeicijfers’. Het mediaconcern profiteerde naar eigen zeggen van de reorganisatie die De Leeuw sinds begin 2015 in gang heeft gezet. Niet-strategische activiteiten zijn stopgezet en er wordt meer gefocust op logistiek. Verder werd vorig jaar het failliete tijdschriftenplatform eLinea overgenomen, waarmee Audax zijn positie in digitale distributie van media wil versterken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!