Hudson’s Bay zet tv-presentatoren en vloggers in om personeel voor zijn Nederlandse winkels te werven. Onder meer BNN-gezichten Tim Hofman en Geraldine Kemper krijgen volgens RTL Z betaald om potentiële sollicitanten te bereiken via Instagram.
Ook de invloedrijke vloggers Thomas Cox en Teske de Schepper hebben een gesponsorde oproep om te solliciteren op hun Instagram-account gezet. Kemper vermeldt niet dat het om betaalde content gaat, wat volgens de Reclamecode Social Media wel zou moeten. Een woordvoerder van Stichting Reclame Code zegt niet te willen ingaan op individuele gevallen zolang er geen officiële klacht is. Ook VARA-BNN wil niet reageren.
Hudson’s Bay startte dit jaar met een campagne om achttienhonderd werknemers in Nederland te werven. Die wil het inzetten in zijn eerste tien warenhuizen, die dit jaar moeten openen. De retailer zegt op zoek te zijn naar ‘millennial-minded’ personeel. Daarvoor wordt met video-interviews gewerkt, die sollicitanten op een zelfgekozen tijdstip kunnen afnemen.
Reacties 0