Suitsupply mikt met vrouwenmerk op online succes

Suitsupply mikt met vrouwenmerk op online succes

Suistudio zal minder fysieke winkels nodig hebben dan zusterformule Suitsupply. “Ik verwacht voor Suistudio geen 25 fysieke winkels in Nederland”, zegt oprichter Fokke de Jong tegenover Business Insider.

Suitsupply maakte deze week bekend zich met Suistudio ook op vrouwen te gaan richten. Drie fysieke locaties werden al geopend: in Shanghai, New York en Amsterdam. Er zijn nu minder winkels nodig dan in de tijd dat Suitsupply begon, stelt De Jong. “Daar komt bij dat vrouwen ver vooruit lopen op mannen met online shoppen.”

Voor de fysieke locaties van Suistudio die geopend worden, mikt hij net als bij Suitsupply op zogenoemde destination stores. Die bevinden zich niet in typische winkelstraten. Zo zit de eerste Nederlandse winkel op de van Eeghenstraat. Vrouwen gebruiken een webwinkel volgens De Jong steeds vaker om te bestellen en sturen kleding terug als ze het niets vinden. “En als zij dan toch besluiten om een winkel te bezoeken om iets te ruilen of passen, hoeft dat echt niet in de P.C. Hooft of Cornelis Schuytstraat.”

De Jong verwacht dat Suistudio sneller een internationaal succes wordt dan Suitsupply, vanwege de focus op e-commerce. Het combineren van een mannen- en vrouwenwinkel ziet hij niet zitten. “Dat zijn toch wel twee aparte werelden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!