De holding achter Suitsupply heeft vorig jaar een verlies van 2,6 miljoen euro in de boeken geschreven. Dat blijkt uit de jaarrekening van Suitsupply Topco, die vorige maand is vastgesteld. Vorig jaar stond het bedrijf van Fokke de Jong nog voor ruim zes ton in het rood.
De rode cijfers worden veroorzaakt door hogere financieringslasten. De schuldenlast liep op van 88,5 naar bijna 110 miljoen euro.
De winst uit de kledingketen zelf komt uit op 3,2 miljoen euro, tegenover acht ton een jaar eerder. De omzet van Suitsupply liep vorig jaar met ruim negentien procent op tot 207 miljoen euro. De meeste omzet (70,7 miljoen euro) komt uit de Verenigde Staten, waar de mannenmodeketen met bijna 28 procent groeide. In Nederland werd met bijna 47 miljoen euro juist zo’n drie miljoen euro minder omzet geboekt. De e-commerceomzet liep met bijna 29 procent op tot 37,4 miljoen euro.
Suitsupply begint ‘een beetje een techbedrijf te worden’, zegt De Jong tegenover Quote. “Mensen die de modecollectie designen en mensen die codes schrijven zijn hand in hand bezig onze online-propositie te versterken.” Suitsupply stelde onlangs voormalig Coolblue-directeur Nick Lenten nog aan als chief customer officer.
De Jong verwacht dit jaar met zo’n twintig tot 25 procent te groeien. De retailer ging recent van start met het vrouwenmerk Suistudio, dat als een zelfstandig merk geldt. Suistudio telt drie fysieke locaties, maar mikt vooral op online succes.
Reacties 0