DA of D.I.O. gaat verdwijnen

De fusie tussen DA en D.I.O. betekent dat een van beide formules op termijn verdwijnt. “Investeren in beide formules is echt onhoudbaar”, zegt algemeen directeur Jos Jongstra van moederconcern NDS tegen Who Cares.

Van welke formule afscheid wordt genomen en wanneer dat gebeurt, is nog niet bekend. Het drogisterijconcern wil ‘met één sterk verhaal met de consument kunnen communiceren’, zo zegt Jongstra. “En dat is lastig als je je van twee namen bedient.” Onder het gecombineerde bedrijf vallen in totaal vierhonderd drogisterijen van DA en D.I.O.

De hoofdkantoren en distributiecentra van beide formules worden ook samengevoegd. Als dc wordt gekozen voor de locatie van NDS in Zwolle, terwijl een nieuw hoofdkantoor wordt geopend in Amersfoort. Daarbij gaat mogelijk een onbekend aantal arbeidsplaatsen verloren, omdat er een overlap in functies ontstaat. “Maar we verwachten niet dat het massaal banen gaat kosten”, zegt Jongstra.

Zowel DA als D.I.O. heeft ongeveer tweehonderd winkels. Met de fusie worden ook de moederconcerns, groothandelsbedrijven FACO en Holland Pharma, verenigd. De ACM deed lang onderzoek naar de vraag of daarmee voldoende concurrentie zou overblijven. 

Reacties 1


Dennis van Asch 14 jun, 09:48

Interessante ontwikkeling; in beide merken zit nogal veel emotie jegens elkaar en een verleden. Het lijkt aannemelijk dat men gaat pitchen voor een compleet nieuw merk voor zelfstandig drug. Echter dat zal gepaard gaan met investeringen. En wie gaat dat betalen...? Complex proces maar wel mooi.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!