‘Curatedshopping is de volgende evolutie in retail’

‘Curatedshopping is de volgende evolutie in retail’

Outfittery heeft als doel om alle mannen in Europa te kleden. De Duitse personalshoppingservice focust zich nu op eigen land en Duitstalige landen, maar wil ook verder uitbreiden in andere landen waar het bedrijf vertegenwoordigd is. “Daarin is Nederland een belangrijke groeimarkt”, zegt medeoprichter en co-ceo Julia Bösch in het juninummer van RetailTrends.

Outfittery verstuurt momenteel kledingboxen naar vierhonderdduizend mannen uit acht landen. De etailer ziet curatedshopping als ‘het volgende niveau in de evolutie van retail’. “We creëren individuele relevantie voor elke klant en dat is wat hij waardeert”, legt Bösch uit.

Outfittery is inmiddels meer dan vijf jaar actief en ziet zichzelf als een pionier in personalshopping. “Intussen hebben andere spelers onze service gekopieerd”, aldus Bösch, die het als een compliment beschouwt. “Het laat zien dat we met ons idee op de juiste weg zaten en dat de marktpotentie van curatedshopping enorm is.”

De Duitse personalshoppingdienst concurreert in ons land met spelers als The Cloakroom en House of Einstein. Ook Zalando is onder de naam Zalon op deze markt actief. Voor zulke aanbieders is personalshopping volgens Bösch echter ‘slechts een feature’.

Klanten kopen bij Outfittery gemiddeld twee tot vier keer per jaar een kledingbox ter waarde van tweehonderd euro. Bösch vertelt in het magazine van RetailTrends meer over de ambities van het bedrijf uit Berlijn. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
 

Reacties 1


Jan Janssen 14 jun, 11:17

En wat is curatedshopping dan wel?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!