Zeeman maakt zich klaar voor tweeduizend winkels

Zeeman vergroot de komende twee jaar de capaciteit van zijn enige distributiecentrum. De textielsuper wil tweeduizend winkels kunnen bevoorraden vanuit Alphen aan den Rijn.

Zeeman telt momenteel nog geen 1300 winkels in zeven Europese landen. Het concern ging twee jaar terug van start in Spanje en Oostenrijk, waar inmiddels negentien winkels operationeel zijn. 

Zeeman, dat dit jaar zijn vijftigste verjaardag viert, zegt zowel nationaal als internationaal verder te willen groeien. Daarbij wordt ook op een groei van de e-commerceactiviteiten gemikt. Drie jaar terug werd de webwinkel in Nederland gelanceerd, vorig jaar gevolgd door België. De andere vijf landen staan voor de komende jaren op de planning. Daarnaast is Zeeman druk bezig met een metamorfose: de helft van de winkels is inmiddels verbouwd.

De textielsuper trekt naar eigen zeggen sinds een aantal jaren een nieuwe klantengroep. Niet alleen mensen die op hun portemonnee moeten letten, maar ook klanten die meer te besteden hebben weten de winkels volgens scheidend algemeen directeur Bart Karis te vinden. “Deze klantengroep vindt het onnodig om veel geld uit te geven aan textielbasics van een duurder merk.” Mede dankzij deze groep en verdere groei in Europa is het resultaat van Zeeman fors gegroeid, stelt hij.

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...