Brancheorganisatie ANVR heeft Media Markt gesommeerd de algemene voorwaarden bij de verkoop van Formule 1-reizen aan te passen. De organisatie dreigde even met een kort geding, omdat de elektronicaketen consumenten zou misleiden.
Media Markt biedt leden van de Media Markt Club sinds begin dit jaar arrangementen naar verschillende Grand Prix-wedstrijden aan. Uitgeverij TRAVelMedia ontdekte echter dat de reisvoorwaarden niet deugden. Zo lijkt het alsof Media Markt de organisator is, maar wordt daarvoor samengewerkt met marketingbedrijf Brands Love People. Ook zijn er geen logo’s van ANVR of de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) te vinden. In de eigen algemene voorwaarden stelt Media Markt dat consumenten geen aanspraak kunnen maken op restitutie als de autorace niet doorgaat.
De ANVR kreeg in eerste instantie geen antwoord op zijn brief, waarin volgens directeur Frank Oostdam zelfs werd aangeboden om te assisteren bij het opstellen van de juiste voorwaarden. De organisatie voelde zich ‘gepiepeld’, omdat een reactie uitbleef.
Na te hebben gedreigd met een kort geding is er contact geweest met de juridische afdeling van Media Markt. “Er komen zo spoedig mogelijk aangepaste algemene voorwaarden en FAQ’s op de site te staan”, laat een woordvoerder van Media Markt weten aan RetailNews.
Reacties 0