Kleding en woninginrichting stuwen bestedingen

Kleding en woninginrichting stuwen bestedingen

Nederlandse consumenten hebben in april 2,7 procent meer besteed dan in dezelfde maand een jaar eerder. Vooral aan kleding en woninginrichting werd meer uitgegeven, meldt het CBS.

Aan ‘duurzame goederen’, waar onder meer kleding en spullen voor het huis onder vallen, gaven consumenten ruim zes procent meer uit. De bestedingen aan voedings- en genotmiddelen groeiden met twee procent, net als de uitgaven aan overige goederen. De groei van de consumentenbestedingen was in april sterker dan in februari en maart, toen die onder de twee procent bleef.

De omstandigheden voor consumptie zijn in juni iets minder gunstig dan in april, meldt het CBS verder. Dat komt vooral doordat consumenten minder positief zijn over de ontwikkeling van de werkloosheid in de komende twaalf maanden. Het consumentenvertrouwen is deze maand gelijk gebleven op 23. Wel is de deelindicator koopbereidheid iets toegenomen. In april bereikte het consumentenvertrouwen met 26 een recordniveau.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!