10Days wil winkels over de grens

Het Nederlandse modemerk 10Days ziet weinig ruimte voor nieuwe winkels in eigen land. Wel wil het label vestigingen openen in wereldsteden als New York, Dubai en Berlijn, vertellen oprichters Barbara Hilbrink en Myon Veenendaal aan RetailTrends.

10Days heeft momenteel twee conceptstores, een eigen winkel in Amsterdam en een franchisevestiging in Rotterdam. Dat het daar bij blijft, heeft met de exclusiviteit te maken, legt Veenendaal uit. “Nederland is klein en wij groeien liever bij onze wholesaleklanten, in de vorm van shop-in-shops. Zo heeft de consument voldoende keuze in de markt bij onze bestaande klanten.” Wel ziet ze nog ruimte voor een grote flagshipstore in Amsterdam, als er een geschikt pand beschikbaar komt.

10Days hoopt binnen twee jaar zijn eerste buitenlandse winkels te openen. Verder onderzoekt het merk ‘waar het zichtbaar wil zijn’ als het om online gaat. Daarbij wil het samenwerkingen aangaan met grotere platforms. Wanneer dat begint en welke dat zijn, kan het duo nog niet zeggen.

10Days bestaat inmiddels tien jaar. Op RetailTrends.nl gaan Hilbrink en Veenendaal dieper in op de pijlers van hun merk en de toekomstambities.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!