Schiphol lanceerde vorige maand zijn vernieuwde foodcourt op de eerste verdieping van Lounge 1. Reizigers kunnen er voortaan terecht voor ‘een kleurrijke verzameling moderne restaurants’, stelt de luchthaven zelf. Het foodcourt telt vijf concepten ‘met smaken van over de hele wereld’.
Vorige zomer ging het vernieuwde Lounge 2 al open met een foodcourtconcept. Voor Lounge 1 heeft exploitant HMSHost een beroep gedaan op Portland Design. Het ontwerp is ontwikkeld met de streetfoodcultuur en ambiance van een dynamische markt in het achterhoofd. Een nieuw onderdeel van de foodcourt is het ‘refresh station’, waar bezoekers zich voor en na hun maaltijd kunnen opfrissen. Ook zijn er digitale bestelpunten om wachtrijen tegen te gaan en een familieruimte met interactieve entertainment voor kinderen.
Portland Design heeft voor het ontwerp gekozen voor een moderne, vrolijke en kleurrijke ruimte met speelse accenten. Dit is het resultaat:
Het vernieuwde foodcourt beschikt onder meer over een filiaal van La Place, Burger King en de tweede Nederlandse vestiging van biologische fastfoodketen Leon. Verder brengt Two Tigers de Aziatische keuken in en biedt The Upper Floor Bar uitzicht op de start- en landingsbanen van Schiphol.
Het foudcourt werd vorige maand dan officieel geopend, sinds april kunnen reizigers er al terecht. De verkopen overtreffen de verwachtingen van HMSHost, zegt ceo Walter Seib. "We hebben dertig procent meer transactie gerealiseerd dan een jaar eerder."
Reacties 0