Mud Jeans komt niet elk seizoen met een compleet nieuwe collectie, maar vernieuwt bijvoorbeeld de pasvorm, wassing of kleuren van zijn jeans. Transseasonal, noemt oprichter Bert van Son dat in de Retail & Brands Festival-special in het zomernummer van RetailTrends.
Een goede broek is volgens Van Son tijdloos. Retailers kopen kleine voorraden bij Mud Jeans in en bestellen bij als de vraag groter wordt. “Hun investering blijft daardoor beperkt”, stelt hij.
Bovendien voorkomt Mud Jeans dat zijn broeken op de uitverkooptafel belanden. “Als een retailer groot inkoopt, is er altijd een deel dat uiteindelijk afgeprijsd moet worden. Door vraaggedreven te werken hoeft dat niet.” En dat is niet alleen fijn voor de marges. Mud Jeans voorkomt zo ook dat het merk geassocieerd wordt met fastfashionspelers die hun kleding goedkoop van de hand doen.
Van Son, één van de sprekers op het komende Retail & Brands Festival, deelt tegenover RetailTrends de zes principes die bijdragen aan de missie van Mud Jeans: een denimbranche zonder afval. Lees het volledige verhaal op RetailTrends.nl.
Reacties 0