Zalando komt met eigen Prime-variant

Zalando komt met eigen Prime-variant

Zalando test de komende tijd zijn nieuwe lidmaatschapsmodel Zalando Zet. De dienst bestaat onder meer uit sameday-delivery en een on demand ophaaldienst voor retouren.

Zalando Zet omvat verder onder meer persoonlijk mode-advies en eerdere toegang tot kortingsacties. Het wordt een dienst voor leden en kost negentien euro per jaar. De service wordt de komende drie maanden getest in Berlijn, Leipzig, Frankfurt en Hannover. Zalando Zet is te vergelijken met Amazon Prime, dat eveneens snellere bezorging en andere ledenvoordelen biedt.

Zalando maakte de plannen bekend bij de presentatie van zijn voorlopige halfjaarcijfers. Daaruit blijkt dat de Duitse etailer in de eerste helft van dit jaar met 21 tot 22 procent is gegroeid, naar een omzet van ruim twee miljard euro. Het bedrijfsresultaat komt uit tussen de honderd en 106 miljoen euro.

Co-ceo Rubin Ritter van Zalando benadrukt het belang van investeringen, zoals die in Zalando Zet, die hij ‘de hoekstenen van toekomstige groei’ noemt. Voor heel 2017 verwacht hij uit te komen op een omzetgroei van twintig tot 25 procent, een groeitempo dat vergelijkbaar is met dat van vorig jaar.
 

RetailTrends