Webwarenhuis fonQ heeft verschillende internationale A-merken toegevoegd aan zijn lifestyle-assortiment. De etailer spreekt van ‘een volgende stap in zijn retailformule’.
FonQ wil met het toevoegen van nieuwe merken en uitbreiden van zijn assortiment zijn ‘autoriteit in lifestyle’ vergroten. De webwinkel breidt uit in categorieën als tassen, reisbagage, horloges en zonnebrillen. Merken als Ray-Ban, Ted Baker en Guess zijn aan het aanbod toegevoegd. Inmiddels bestaat het totale fonQ-assortiment voor zo’n vijftien procent uit lifestyleproducten.
De etailer focuste zich aanvankelijk vooral op lokale en Scandinavische merken, zegt ceo Joost Wels. “Nu dat staat, ligt de focus op global brands.” FonQ versterkt daarmee volgens hem zijn marktpositie, terwijl de nieuwe toevoegingen ook aansluiten bij de A-merken die het al in zijn andere segmenten voert. Later dit jaar of begin volgend jaar worden bovendien nieuwe categorieën toegevoegd, zegt Wels.
FonQ kondigde eerder dit jaar aan bezig te zijn met een fysieke winkel, die naar verwachting in Amsterdam komt. Wels ziet ruimte voor maximaal vijf vestigingen in Nederland.
Reacties 0