Amsterdamse reclame vanaf 2018 alleen bij ja/ja-sticker

Amsterdamse reclame vanaf 2018 alleen bij ja/ja-sticker

Reclamedrukwerk in Amsterdam mag vanaf volgend jaar alleen in brievenbussen met een ja/ja-sticker worden bezorgd. Huizen zonder sticker ontvangen dan geen reclame meer, schrijft wethouder Abdeluheb Choho van Duurzaamheid, Openbare Ruimte en Groen aan de gemeenteraad.

Folders belanden nu nog in de bus van alle huishoudens, tenzij er een nee/nee-sticker is opgeplakt. Choho keert dat om naar opt-in, meldt Het Parool. Huis-aan-huisbladen vormen een uitzondering op het verbod. Amsterdam gaat het nieuwe systeem zelf organiseren en ook de handhaving op het verbod wordt door de gemeente uitgevoerd.

Amsterdam verwacht veel papier te besparen door de nieuwe sticker. Een huishouden ontvangt nu jaarlijks gemiddeld 34 kilo reclamedrukwerk. Door de ja/ja-sticker zouden zesduizend bomen niet gekapt te hoeven worden.

De reclamebranche staat niet te springen om de invoering van de ja/ja-sticker. Zo stapte brancheorganisatie MailDB al naar de rechter. De zitting zal in september of oktober plaatsvinden. Verschillende gemeenteraden houden de ontwikkelingen in Amsterdam nauwlettend in de gaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!