Webshop De Schoenenfabriek leverde minder dan een ton op

Webshop De Schoenenfabriek leverde minder dan een ton op

Etrias is voor 78.650 euro eigenaar geworden van de webwinkel van De Schoenenfabriek. De webwinkelketen krijgt daarvoor de websites en het bijbehorende klantenbestand tot zijn beschikking, zo blijkt uit het tweede faillissementsverslag van curator Pieter Lettinga.

De Schoenenfabriek ging in maart failliet. In mei maakte Etrias al bekend een doorstart te realiseren voor de webwinkel, maar maakte daarbij geen financiële details bekend. Wel liet mede-eigenaar Stan Verhoeven weten dat de webshop van De Schoenenfabriek ‘voldoende winstgevend’ is.

Etrias ziet ‘genoeg potentie’ in de webactiviteiten, stelde Verhoeven verder. Hij wijst daarvoor onder meer op het rijke klantenbestand en de goede relaties met merken van de voormalige RetailRookie. De Schoenenfabriek past volgens Verhoeven goed bij Etrias, omdat beide concepten zich richten op een ‘onderscheidend concept met een andere beleving dan andere spelers in de markt’.

Uit het faillissementsverslag blijkt dat Etrias nog niet de juiste codes heeft gekregen voor het verhuizen van de domeinnaam schoenenfabriek.com. Via schoenenfabriek.nl worden bezoekers al wel doorverwezen naar de pagina van Etrias, waar ze schoenen van merken als Clarks, New Balance en Timberland kunnen vinden.

Uit het faillissementsverslag blijkt verder dat de restantvoorraad, inventaris en bedrijfsauto is verkocht aan Diek Invest, voor in totaal bijna anderhalve ton. Drie oud-medewerkers van De Schoenenfabriek, waaronder mede-oprichter Joel Timmerman, openen in september een nieuwe winkel in Groningen onder de naam SchoenenZaken.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends