De Bijenkorf maakt parfum: Eau de Tolérance

De Bijenkorf maakt parfum: Eau de Tolérance

De Bijenkorf roept met de introductie van een eigen parfum op tot tolerantie. Het warenhuisketen ondersteunt naar eigen zeggen de LBHT-gemeenschap met het luchtje Eau de Tolérance.

Het parfum wordt vanaf maandag in gelimiteerde oplage verkocht in de winkel in Amsterdam en via de website. De volledige opbrengst – een flesje van vijftig milliliter kost 65 euro – gaat naar COC Nederland, de Nederlandse Vereniging tot Integratie van Homoseksualiteit.

De Bijenkorf zegt zijn inspiratie voor Eau de Tolérance uit de regenboog als symbool te hebben gehaald. De retailer staat volgens topman Giovanni Colauto voor de vrijheid van het individu. “Verscheidenheid geeft onze maatschappij kleur. Helaas zien we nog te veel voorbeelden van intolerantie.” Hij hoopt dat veel mensen zich scharen achter de boodschap van de Bijenkorf, die de hashtag #spraytolerance in het leven heeft geroepen.

De lancering van het parfum komt in de week van Pride Amsterdam, met op zaterdag de bekende botenparade. De Bijenkorf verlicht zijn vestiging in de hoofdstad deze week na zonsondergang in de regenboogkleuren. Daarnaast staan vrouwelijke en mannelijke figuren bij elkaar in de etalages.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!