Calvin Klein: van minimaal naar maximaal

Calvin Klein: van minimaal naar maximaal

Calvin Klein is al sinds 1995 aanwezig op Madison Avenue in New York en vond het tijd voor een nieuwe look. Kunstenaar Sterling Ruby mocht van creatief directeur Raf Simons het minimalistisch design onder handen nemen. Het resultaat is op z’n minst opvallend te noemen.

De makeover van de flagshipstore valt samen met de introductie van de nieuwe herfst-/wintercollectie van Calvin Klein. Delightful yellow voert de boventoon in de winkel. De muren en plafonds zijn tot de laatste uithoek in deze kleur geschilderd. Hetzelfde geldt voor het buisframe dat door de winkel loopt en waar kleding aan wordt opgehangen. De kleur komt ook veelvuldig terug in de debuutcollectie van Raf Simons.

Ruby werkte in het verleden al vaker samen met Raf Simons, een Belgisch modeontwerper die eerder voor Dior werkte. Hij heeft de flagshipstore naar eigen zeggen van ‘minimaal naar maximaal’ getransformeerd. “Mijn ontwerp moet worden gezien als een marker om de toekomst van het merk te vieren. Ik wil de winkel van binnenuit laten stralen, om een nieuwe dag voor Calvin Klein uit te beelden”, zegt hij tegenover de Business of Fashion.

De flagshipstore van Calvin Klein telt drie verdiepingen. Behalve de nieuwe herfst-/wintercollectie zijn ook de andere lijnen van het dochterbedrijf van PVH te koop, zoals jeans en ondergoed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!