Meer dan twintig miljoen verlies voor Takeaway.com

Meer dan twintig miljoen verlies voor Takeaway.com

Takeaway.com heeft zijn verlies in het eerste halfjaar bijna zien verdubbelen. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl staat 21,8 miljoen euro in het rood, tegenover 11,5 miljoen een jaar eerder. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die woensdag zijn gepubliceerd.

Het verlies groeide daarmee harder dan de omzet, die over de eerste zes maanden uitkwam op 77,4 miljoen euro. Dat is de helft meer dan een jaar eerder, toen er 50,5 miljoen euro omzet werd geboekt. In Nederland nam de omzet met 35 procent toe tot 34,8 miljoen euro, terwijl het aantal orders met 31 procent opliep.

In totaal bezorgde het bedrijf in het afgelopen halfjaar 32 miljoen maaltijden, ruim veertig procent meer dan dezelfde periode een jaar eerder. Het aantal aangesloten restaurants liep op van 27 naar meer dan 31 duizend.

Het verlies is volgens ceo Jitse Groen het gevolg van ‘significant investeringen’ die de etailer heeft gedaan in zijn organisatie en in marketing. Hij verwacht dat de winstgevendheid op termijn gaat verbeteren. “Het is belangrijk om te begrijpen dat omzetgroei en niet het terugschroeven van investeringen de belangrijkste drijver van margeverbetering is.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!