Kijkshop-platform open voor andere retailers

Kijkshop-platform open voor andere retailers

Kijkshop wordt de eerste ‘klant’ van het nieuwe people2people-platform Tone. Het is de bedoeling dat op korte termijn ook andere retailers aansluiten bij het initiatief.  

Tone ging onlangs van start met een crowdfundingcampagne om minimaal een miljoen euro op te halen. Via het platform kunnen consumenten straks advies geven aan andere consumenten, waarbij ze een commissie krijgen bij iedere transactie. Tone moet eind deze zomer worden geïntroduceerd.

Uit de plannen die via crowdfunder Symbid worden gepresenteerd, blijkt dat Tone dit jaar mikt op ruim acht ton aan omzet, gevolgd door 2,2 miljoen in 2018 en drie miljoen euro weer een jaar later. Daarnaast is er een prognose als vijf tot zeven retailers zich bij het platform aansluiten. De omzet gaat dan omhoog naar 8,5 en 10,2 miljoen in respectievelijk 2018 en 2019. ‘We geloven dat een proof of concept met een klant als Kijkshop ervoor zorgt dat andere retailers kort daarna zullen volgen’, schrijft Tone.

Tone wordt ontwikkeld door de eigenaar van Kijkshop, maar is een aparte bv met een eigen balans. Het verdienmodel bestaat uit een commissie die voor iedere transactie op het platform wordt gevraagd. De commissieprijs is afhankelijk van de retailer. 

Tone en Kijkshop willen nog dit jaar honderdduizend adviserende consumenten aan zich binden. De retailer vestigt zijn hoop daarvoor op de ruim miljoen consumenten die elke maand zijn winkels bezoeken. Ook de hoge naamsbekendheid van Kijkshop moet het nieuwe platform een boost geven.

Reacties 2


t krieken 2 aug, 21:40

Geweldige ontwikkeling ,eindelijk prehistorische personen als Jan Stal het veld moeten ruimen ???


eddy white 3 aug, 08:21

Jan stal is helaas al jaren weg .. als die er nog geweest was had het bedrijf er veel beter voor gestaan... de pipo die nu het voor het zeggen heeft denkt dat hij het uitgevonden heeft om kijkshop nog te kunnen redden .. maar helaas dat zal echt niet gaan gebeuren.. zijn hele redenatie over wat hij roept dat winkelen dood gebloeid is de grootste onzin de detail handel trekt juist aan maar de kijkshop is uitgekotst door z'n slechte service

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!