De Japanse warenhuisketen Muji heeft zijn wereldwijde flagshipstore in Tokio vernieuwd. De winkel in de wijk Yurakucho is uitgebreid met een groente- en fruitmarkt en biedt ook een eigen ‘tiny house’ te koop aan.
De groente- en fruitmarkt, de eerste in zijn soort, bevindt zich op de eerste verdieping van het warenhuis. Muji wil inwoners van de miljoenenstad confronteren met producenten, de plek waar voedsel vandaan komt en hun eigen omgang met eten. Veel stedelingen zijn volgens de retailer ver verwijderd van de velden, boerderijen en visserijen waar het voedsel wordt gemaakt en hebben daardoor geen idee hoe het in de winkel terechtkomt.
Klanten kunnen in de supermarkt terecht voor basisproducten als bananen, mais, uien en tomaten, die worden voorzien van een bord met informatie over de producenten en seizoensgerechten. Daarnaast worden zo’n driehonderd andere boodschapartikelen verkocht, zoals seizoensgebonden vruchten, kruiden en groentesnacks.
De vernieuwde flagshipstore is ook uitgerust met de zogenoemde Muji Hut: een huisje van nog geen tien vierkante meter. Dit ‘tiny house’ is eerder dit jaar door de Japanse keten ontwikkeld en kost zo’n 25 duizend euro.
Bekijk de vernieuwde flagshipstore van Muji op RetailTrends.
Reacties 0