Modeplatform Fashiolista stopt ermee

Modeplatform Fashiolista stopt ermee

Fashiolista trekt de stekker uit zijn fashioncommunity. De oorzaak is een verschil van strategisch inzicht tussen ondernemer Martine de Ridder en andere investeerders, zo laat De Ridder weten in een videoboodschap.

De wrijving zat in ‘de langetermijn- versus kortetermijnvisie’, stelt De Ridder. Het verschil van inzicht werd volgens haar zo groot, dat doorgaan op deze manier niet mogelijk was.

Fashiolista werd groot als een sociaal netwerk waar leden foto’s over mode en accessoires met elkaar deelden. Op het hoogtepunt in 2015 telde het platform twee miljoen leden. Begin dit jaar nam VentureBuilders het sociale netwerk over, toen er nog enkele tienduizenden leden over waren.

De Ridder zegde ruim een halfjaar terug haar baan op om het platform nieuw leven in te blazen. Ze wist dat ‘de kans aanzienlijk was’ dat Fashiolista het niet ging redden, maar heeft er naar eigen zeggen alles aan gedaan om Fashiolista er weer bovenop te krijgen. “Helaas gaat dat niet gebeuren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!