Fashiolista trekt de stekker uit zijn fashioncommunity. De oorzaak is een verschil van strategisch inzicht tussen ondernemer Martine de Ridder en andere investeerders, zo laat De Ridder weten in een videoboodschap.
De wrijving zat in ‘de langetermijn- versus kortetermijnvisie’, stelt De Ridder. Het verschil van inzicht werd volgens haar zo groot, dat doorgaan op deze manier niet mogelijk was.
Fashiolista werd groot als een sociaal netwerk waar leden foto’s over mode en accessoires met elkaar deelden. Op het hoogtepunt in 2015 telde het platform twee miljoen leden. Begin dit jaar nam VentureBuilders het sociale netwerk over, toen er nog enkele tienduizenden leden over waren.
De Ridder zegde ruim een halfjaar terug haar baan op om het platform nieuw leven in te blazen. Ze wist dat ‘de kans aanzienlijk was’ dat Fashiolista het niet ging redden, maar heeft er naar eigen zeggen alles aan gedaan om Fashiolista er weer bovenop te krijgen. “Helaas gaat dat niet gebeuren.”
Reacties 0