Volkswagen heeft een winkel geopend in een winkelcentrum in Birmingham. De Britse organisatie van het automerk noemt het zelf de eerste ‘retail store’, die is ontwikkeld als antwoord op het ‘continu veranderende consumentengedrag en evoluerende landschap’.
Consumenten vinden in de winkel een aantal van de laatste modellen van het Duitse automerk. Informatie en 360 graden-beeldmateriaal is onder meer te zien via een tien schermen lange videomuur, die ongeveer de hele lengte van het pand in beslag neemt.
Klanten kunnen een nieuwe auto aanschaffen of kiezen voor een tweedehands Volkswagen. De winkel biedt onder meer inzicht in ‘Das Weltautos’ die te koop staan: gebruikte Volkwagens die op minstens 130 punten zijn gecontroleerd en goedgekeurd.
De ‘slimme’ winkel bevindt zich in winkelcentrum Bullring, dat jaarlijks 36 miljoen bezoekers trekt. In de buurt van het winkelpand bevindt zich een speciaal gebied waar klanten een proefrit kunnen maken. Het automerk beschouwt de winkel als aanvulling op de bestaande vijf showrooms in het Verenigd Koninkrijk, waaronder het vlaggenschip in West-Londen.
Bekijk de eerste Britse ‘winkel’ van Volkswagen op RetailTrends.
Reacties 0