'Speelgoed maakt online grootste opmars door'

'Speelgoed maakt online grootste opmars door'

Speelgoed is in het tweede kwartaal de snelst groeiende productcategorie op het gebied van online bestedingen in Nederland. Binnen deze categorie werd 63 procent meer uitgegeven dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, die later deze maand wordt gepubliceerd.

Uit de preview blijkt verder dat health & beauty na speelgoed de snelst groeiende sector was, met een plus van dertig procent. Home & garden, kleding en huishoudelijke elektronica noteerden allemaal groeicijfers in de twintig procent. Sport & recreatie is de enige categorie waar de online bestedingen zijn afgenomen ten opzichte van een jaar eerder.

De totale groei van producten qua online bestedingen lag in het tweede kwartaal op vijftien procent. Dat is iets minder hard dan in de eerste drie maanden van het jaar, toen de online bestedingen aan producten met zeventien procent groeiden. De volledige Thuiswinkel Markt Monitor wordt eind deze maand gepubliceerd.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!