IKEA heeft dinsdag een zogenoemde catalogus pop-up geopend op Texel. De Zweedse meubelketen brengt er zijn nieuwe catalogus onder de aandacht, die vanaf deze week bij miljoenen Nederlandse huishoudens op de mat valt.
Om de consumenten die de catalogus niet ontvangen ook te bereiken, deelt de retailer het boek uit via zijn pop-up. De catalogus werd nooit eerder verspreid op Texel.
De pop-up reist de komende twee weken het land door. Woensdag is Utrecht aan de beurt, gevolgd door onder meer Amersfoort, Maastricht en Delft. IKEA komt vooral naar de plaatsen waar een van zijn dertien winkels is gevestigd.
Het thema van de nieuwe catalogus is ‘Geef je leven de ruimte’, waarbij de focus ligt op een multifunctionele woonkamer. “Verstedelijking en technologie hebben invloed op onze levens en woningen, waardoor mensen tegenwoordig andere eisen stellen aan de woonkamer”, legt catalogue leader Tanja Dolphin uit.
Het IKEA-boek kent een oplage van 203 miljoen exemplaren en is daarmee ’s werelds grootste periodieke publicatie. De Nederlandse editie wordt verspreid onder 5,7 miljoen huishoudens.
Reacties 0