Appdate: Deze schoenenzoekmachine wordt gesteund door Target

Appdate: Deze schoenenzoekmachine wordt gesteund door Target

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Sainsbury’s, Find Me A Shoe en Instacart.

Chop Chop
Sainsbury’s stelt consumenten in staat online bestellingen binnen een halfuur op te halen in een van zijn supermarkten. De dienst wordt getest in zijn winkel in de Londense wijk Pimlico en is gratis. Sainsbury’s is naar eigen zeggen de eerste Britse supermarktketen die afhalen binnen een uur mogelijk maakt. 

Om van de snelle afhaalmogelijkheid gebruik te maken moeten consumenten de app Chop Chop downloaden. Ze kunnen dan maximaal 25 items selecteren die ze elke dag van de week binnen dertig minuten in de winkel kunnen afhalen. De winkel is uitgerust met een Chop Chop-balie waar consumenten hun bestellingen meekrijgen bij het tonen van hun bestelnummer. Dit nummer is beschikbaar via de app of kan per e-mail worden verstuurd. De winkel in Pimlico biedt sinds vorig jaar via Chop Chop al bezorging binnen een uur aan. Alleen consumenten met een Android-device kunnen voorlopig van de afhaalpilot gebruikmaken.

Find Me A Shoe
Target heeft voor zijn Amerikaanse startupacceleratorprogramma voor het eerst twee bedrijfjes uit India geselecteerd. Een daarvan is Find Me A Shoe: een virtuele passervice voor zowel online als offline schoenkopers. De app van de startup gebruikt beeldherkenningtechnologie om hen in een mum van tijd aan schoenen met de perfecte maat te helpen. Drie foto’s maken van je voet is voldoende.

De inspiratie voor de app haalde oprichter en ceo Anand Ganesan uit zijn persoonlijke frustratie. In de online retail gaat volgens hem dertig tot vijftig procent retour vanwege een verkeerde pasvorm. Find Me A Shoe biedt een geselecteerd aanbod van schoenen, evenals een persoonlijk aanbod. Als een klant een account aanmaakt, krijgt hij aanbevelingen voor het ideale schoeisel.

Aldi
Online boodschappen bestellen bij Aldi: voor ons land klinkt het bijna ondenkbaar, maar in de Verenigde Staten wordt het realiteit. De supermarktketen is er een samenwerking aangegaan met Instacart. Dat bedrijf gaat de boodschappen van de Duitse discounter thuisbezorgen. De nieuwe dienst wordt vanaf eind deze maand getest in Dallas, Atlanta en delen van Los Angeles. Bij succes word de bezorgdienst uitgerold over het hele land.

Aldi onderscheidt zich met de samenwerking van grote concurrent Lidl, dat onlangs van start ging in de Verenigde Staten. Daarnaast kan het nu beter concurreren met een Whole Foods, dat al langer met Instacart samenwerkt. Consumenten kunnen onder meer via de app van dat bedrijf hun boodschappen doen en een tijdsvenster kiezen voor de bezorging. De personal shoppers van Instacart doen de rest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in