The Good Roll ziet vooral kansen voor b2b

The Good Roll ziet vooral kansen voor b2b

The Good Roll is bedacht als abonnement op wc-papier, maar groeit vooral in de zakelijke markt. De rollen liggen onder meer bij Vondelgym, de sportschool van Arie Boomsa, en binnenkort mogelijk ook bij hotelketen Fletcher. Verder neemt Waterschap Limburg het wc-papier af als relatiegeschenk. Dat zegt medeoprichter Sander de Klerk tegenover RetailTrends.

The Good Roll produceert ‘boomvriendelijke’, ecologische toiletrollen, die in opvallende wikkels via zijn website worden verkocht. Waar consumenten toiletrollen per 24 of 48 stuks kunnen bestellen (vanaf 21,95 euro per pak), kunnen bedrijven een beroep doen op custommade papier. Leuk voor bijvoorbeeld souvenirwinkels om te verkopen, stelt De Klerk, die als voorbeeld een ‘PSV-rol’ noemt. “De rol is volledig te customizen, maar behoudt wel de stijl van The Good Roll.”

Om harder te kunnen groeien kijkt het Nederlandse concept momenteel naar nieuwe fabrieken in Europa. Het papier komt nu nog uit China, maar The Good Roll stuit daarbij op een levertijd van acht tot tien weken. Daardoor komt de startup snel logistiek en financieel in de knel, stelt De Klerk. “Alle containers moeten voorgefinancierd worden.”

Retail & Brands Festival op 7 september in Utrecht
The Good Roll licht zijn concept toe op het Retail & Brands Festival, dat komende maand plaatsvindt in Utrecht. Heb je nog geen ticket? Kijk dan op retailandbrandfestival.nl.

RetailTrends