ACM tikt Kruidvat op de vingers

ACM tikt Kruidvat op de vingers

Kruidvat heeft op last van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de voorwaarden van zijn voucheractie voor een verrassingsreis aangepast. De drogisterijketen bood daarbij onder meer niet het wettelijk verplichte herroepingsrecht van veertien dagen.

Kruidvat startte recent een actie met vouchers voor een driedaagse verrassingsreis binnen Europa. De vertrekdatum en de bestemming worden daarbij pas bekend als klanten de voucher verzilveren. Consumenten hadden niet de mogelijkheid de aankoop te herroepen als die via de webshop van Kruidvat werd gekocht. Ook de garantieregeling en algemene voorwaarden van reisorganisatie Flywise, waarmee de retailer voor deze actie samenwerkt, voldeden niet aan de wet.

Kruidvat geeft nu aan dat de verkoop van nog niet verzilverde vouchers binnen veertien dagen ongedaan gemaakt kan worden. Ook consumenten die eerder een voucher online hebben verkocht en nog niet verzilverd, krijgen die mogelijkheid alsnog. Ook Flywise brengt deze week zijn algemene voorwaarden in overeenstemming met de wet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!