Consumenten zouden op treinstations graag meer winkelformules zien die zij kennen uit de winkelstraat. Dat geldt met name voor mensen die incidenteel reizen, blijkt uit onderzoek van GfK onder zestigduizend respondenten dat is gepubliceerd in Foodclicks.
Van de respondenten zegt 66 procent tevreden te zijn over het foodaanbod op NS-stations, terwijl 64 procent de variatie voldoende vindt. Wel noemt slechts twintig procent het aanbod ‘gezond’ en beoordeelt zeven procent het als ‘goedkoop’. De formules Kiosk en AH to go zijn goed voor het grootste deel van de aankopen op stations, gevolgd door HEMA en Starbucks.
Reizigers die vaak op stations komen weten wat en waar ze willen kopen en laten zich moeilijk tot impulsaankopen verleiden, stellen de onderzoekers. Bij deze groep doen formules als AH to go, HEMA en de eigen formules van NS het relatief goed. Op de groep die meer incidenteel op stations komt, zou de komst van uit de winkelstraat bekende gemaksformules als Bakker Bart en La Place een groot effect kunnen hebben. Deze groep is vaak onbekend met stationsformules als Kiosk en Smuller, stelt het onderzoek.
Reacties 0