Pepernotenfabriek mikt op permanente winkels

Van Delft wil zijn pepernotenwinkels binnen een jaar omvormen van tijdelijk naar permanent. De eerste vaste winkel komt naar verwachting op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen het Algemeen Dagblad.

Consumenten associëren de winkels nu nog te nadrukkelijk met sinterklaas, maar daar wil de producent verandering in brengen. Dit jaar worden veertig winkels geopend, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Na 5 december worden die winkels weer gesloten.

Vorig jaar zei directeur Oscar de Lange nog geen plannen te hebben voor winkels buiten de sinterklaasperiode. Wel pleitte hij toen al voor pepernotenverkoop het hele jaar door. “Waarom zou je de verkoop tot enkele maanden per jaar beperken, terwijl er zoveel vraag naar is”, stelde hij.

Naast de winkels in Nederland wil de Pepernotenfabriek dit jaar meer vestigingen openen in het buitenland. Vorig jaar was er al een winkel in Berlijn, dit jaar moeten Antwerpen, Barcelona en mogelijk Düsseldorf daar bij komen.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!