Hulaaloop sluit fysieke winkel niet uit

Hulaaloop sluit fysieke winkel niet uit

Hulaaloop beraadt zich nog over de manieren waarop het fysiek aanwezig wil zijn. Momenteel is de aanbieder van abonnementen op kinderkleding maandelijks aanwezig bij een kindercafé in Amsterdam, vertelt medeoprichter Puck Middelkoop aan RetailTrends.

Hulaaloop biedt ouders abonnementen voor kinderkleding, die zij kunnen inwisselen voor een grotere maat als de kinderen er te groot voor zijn geworden. Zo wil de Amsterdamse startup de verspilling van kleding bestrijden. Bij de maandelijkse aanwezigheid in kindercafé Suikertantes in Amsterdam West, kunnen geïnteresseerden de kleding zien en omwisselen en vragen stellen. Of er ook een winkel komt, weet Middelkoop nog niet. “Dat moet echt blijken uit de behoeften van de markt.”

Hulaaloop overweegt verder ‘swap points’ te openen, zoals ook kledingbibliotheek Lena die heeft. De pakketten worden dan naar centrale locaties gebracht, waar klanten ze kunnen ophalen en hun eventuele oude pakket kunnen inleveren. “Bezorgen is een dure post”, aldus Middelkoop. Ook uit duurzaamheidsoverwegingen overweegt zij fysieke omwissellocaties.

Op RetailTrends vertelt Middelkoop meer over het idee achter het concept en de potentie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!