Modelabel Tom Tailor streeft naar 800 Nederlandse verkooppunten
Gepubliceerd op 29 juli 2004 om 00:00
Het Duitse gemengde modelabel Tom Tailor heeft in Nederland rond de 600 verkooppunten. Dat moeten er over anderhalf jaar 800 zijn. Volgens Rob Bergmans, sinds kort directeur van Tom Tailor Benelux, wordt die doelstelling zeker gehaald. Een bundeling van de tot voor kort aparte merknamen voor mannen-, vrouwen- en kinderkleding heeft de naamsbekendheid van het label flink vergroot. Er zijn momenteel 270 verkooppunten voor mannen- en 300 voor vrouwenkleding. Het aantal verkooppunten van kinderkleding is achtergebleven en hierop richt Bergmans dan ook vooral zijn aandacht. Tom Tailor is sinds negen jaar actief op de Nederlandse markt. Het label telt 6 mannen-, 6 kinder- en 12 vrouwencollecties in het laag- tot middensegment. Enkele maanden geleden opende Tom Tailor een nieuwe showroom in Modecentrum Almere, waar alle collecties te zien zijn. Een soortgelijke showroom is gepland voor Brussel. Bergmans verwacht de bekendheid van het label via publieksacties en sportsponsoring te kunnen verhogen als merk voor het hele gezin. Hij streeft niet naar eigen winkels, maar naar samenwerking met detaillisten. Met diverse klanten wordt onderhandeld over shop-in-shops.
Reacties 0