Hapjeong-dong is een van de meest afgelegen wijken van de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul. Als je daar een flagshipstore opent, moet je dus van goeden huize komen om klanten te trekken. Schoenenverkoper Lost Garden neemt dan ook geen genoegen met half werk.
Lost Garden wil een trendy en toegankelijk merk voor handgemaakte schoenen zijn, dat afrekent met het 'onbetaalbare' imago van andere merken die handgemaakte schoenen bieden. De winkel in Seoul biedt klanten de mogelijkheid in ieder hoekje en spleetje op zoek te gaan naar nieuwe trends, als bij een zoektocht naar een verborgen schat. Een ronde structuur in het centrum van de winkel geeft uiting aan de 'oneindige variatie' van het merk, met ronddraaiende schijven met daarop Lost Garden-producten geprojecteerd. Het plafond is laag en volledig voorzien van spiegels, waardoor de eigenlijk maar vrij kleine ruimte een stuk groter lijkt.
Voor het ontwerp is alles in het werk gesteld om eentonigheid te vermijden. Dynamiek wordt bijvoorbeeld gecreëerd door de combinatie van een diagonale muur met een visgraatpatroon op de vloer. Verder valt de ruimte achterin de winkel op, verborgen achter de diagonale muur. DIe heeft een geheel eigen, contrasterende uitstraling. Zo is er een zwarte vloerbedekking, staan schoenen uitgestald op dikke houten planken en is er een luxueze leren bank geplaast.
Reacties 0