De tijdsinvestering van Sneakerjagers.nl in de Nederlandse activiteiten is ‘met driehonderd procent toegenomen’. De snelle uitbreidingsplannen in het buitenland zijn wat afgezwakt, zegt medeoprichter Erik Kuijsten tegenover RetailTrends.
Sneakerjagers.nl maakte na zijn oprichting twee jaar terug razendsnel werk van het toevoegen van nieuwe landen. Zo sloot het sneakerplatform al snel Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje aan. Die snelle expansie ging ten koste van de contentkwaliteit in Nederland, vertelt Kuijsten. “Daarom hebben we ervoor gekozen de Nederlandse versie uit te breiden.” Die uitbreiding bestaat vooral uit de toevoeging van nieuwe segmenten, zoals luxemerken en sneakers voor baby’s en kinderen en. “Die segmenten hebben allemaal verschillende doelgroepen waar we content voor moeten maken en dat lukt het beste in onze eigen taal”, aldus Kuijsten.
Ook het up-to-date houden van de kalender met nieuwe sneakers die eraan komen is in Nederland eenvoudiger, zegt de medeoprichter. Duitsland krijgt nog wel serieuze aandacht van de RetailRookie, maar in de overige landen blijft Sneakerjagers.nl vooralsnog alleen met zijn zoekmachinefunctie actief. Ook het toevoegen van nieuwe landen staat niet op korte termijn gepland.
Sneakerjagers.nl begon als zoekmachine, maar ontwikkelt zich steeds meer tot een mediaplatform. Zo plaatst de Utrechtse startup veel blogs en content op sociale media, waar het inmiddels vierhonderdduizend fans heeft.
Op RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op het concept van Sneakerjagers.nl, een van de tien RetailRookies van dit jaar.
Reacties 0