Nomad ziet niets meer in eigen winkels

Nomad ziet niets meer in eigen winkels

Nomad heeft het exploiteren van eigen winkels niet kunnen combineren met zijn rol als merk. “Het één ging ten koste van het ander”, zegt ceo Anouk Kooijmans van het outdoormerk tegenover RetailTrends.

Nomad heeft in de afgelopen jaren meerdere brandstores geopend, maar die inmiddels allemaal weer gesloten. “Retail is echt een vak apart en dat vraagt andere skills en een bepaalde manier van denken”, zegt Kooijmans. Dat veel merken er in deze tijd juist voor kiezen om direct de consument op te zoeken via eigen brandstores, begrijpt ze ook niet. Dat is volgens haar alleen van toegevoegde waarde als je een bijzondere ‘experience’ kunt creëren, waarbij zij Rapha en grote tuincentra als voorbeeld noemt.

Nomad heeft nog wel een eigen webwinkel, maar die wordt niet actief aangeprezen. “Ook online retail is een vak, dat ik graag overlaat aan mensen die dat goed kunnen”, aldus Kooijmans. Ze zegt een terugkeer naar de winkelstraat voorlopig niet te zien gebeuren en meer waarde te hechten aan goede relaties met retailers.

Op RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op Nomads relaties met retailers en hoe het outdoormerk zichzelf verjongt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!