Bloomon stelt HR-directeur aan

Bloomon heeft Maya Chapman deze maand benoemd tot global head of HR. Chapman gaat zich onder meer focussen op het werven en verder ontwikkelen van talent, zo laat de online bloemenservice weten.

Chapman was als laatst werkzaam als HR-directeur bij Loyens & Loeff, waar ze ruim vijf jaar in dienst was. Daarvoor werkte ze meer dan tien jaar als head op people development bij McKinsey & Company. Bloomon telt volgens de nieuwe directeur veel getalenteerde mensen. “Aan mij de uitdaging om de ondernemende en dynamische cultuur te behouden nu we zo snel en hard groeien.”

Bloomon telt drie jaar na zijn lancering ruim honderd medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam. Daarnaast zijn er kantoren in Londen en Berlijn. “Om een wereldmerk te kunnen bouwen, streven we ernaar om creativiteit te verbinden met technologie en data”, zegt ceo Patrick Hurenkamp. “Dus letterlijk rocket scientists laten samenwerken met creatieven uit de fashion industry.”

Bloomon hoopt met de aanstelling van Chapman meer talent te kunnen binden. De bloemenservice heeft momenteel zo’n 55 vacatures openstaan.

Human Capital in Retail op 12 oktober
Menselijke kennis en kunde – human capital – is voor retail- en merkorganisaties een cruciale succesfactor voor onderscheidend vermogen, groei en bestaansrecht. Maar hoe kunnen ze jonge generaties raken en werven? Hoe worden medewerkers merkambassadeurs? Wat zijn de retailjobs van de toekomst? Het nieuwe event Human Capital in Retail geeft antwoord op deze en andere vragen: humancapitalinretail.nl.
 

RetailTrends