Zeeman overweegt genderneutraal te gaan, C&A niet

Zeeman overweegt genderneutraal te gaan, C&A niet

Zeeman overweegt al langer om af te stappen van het onderscheid tussen jongens en meisjes. “Veel van onze klanten hoeven niet per se roze sokken voor hun meisje”, zegt een woordvoerder in het Algemeen Dagblad.

HEMA maakte deze week bekend de labels van zijn kinderkleding aan te passen, waardoor er niet meer in staat of het voor een jongen of meisje is. ‘Klanten kunnen op die manier zelf bepalen of zij een bepaald kledingstuk bij hun kind vinden passen’, luidt de persverklaring. De eerste labels zullen in een deel van de aankomende wintercollectie te vinden zijn.

HEMA volgt onder meer het voorbeeld van de Britse warenhuisketen John Lewis, terwijl Selfridges al eens met een genderneutraal winkelconcept kwam en H&M en Zara genderneutrale collecties lanceerden. Bij Zeeman is een aantal artikelen al genderneutraal, zoals babyrompers of -sokjes. De Bijenkorf heeft nog ‘geen plannen in die richting’, maar staat wel open voor het toevoegen van een ‘interessant genderneutraal merk’.

Alleen C&A is tegen, schrijft het Algemeen Dagblad. “De realiteit is dat er gewoonweg verschillen zijn tussen wat jongens en meisjes mooi vinden”, reageert een woordvoerder. De Nederlandse modeketen blijft daar rekening mee houden bij het samenstellen van de collectie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!