Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier foto’s.
De eigen beautyformule van Forever 21 staat op het punt te beginnen. Volgende week opent de eerste vestiging van Riley Rose in de Glendale Galleria in Californië, gevolgd door nog eens twaalf winkels later in het jaar. De eerste schetsen van het nieuwe concept zijn inmiddels vrijgegeven > http://bit.ly/2wLjM6E.
HEMA maakte deze week weer de nodige tongen los door zijn kinderkleding genderneutraal te maken. Dat betekent dat de labels ‘jongen’ en ‘meisje’ binnenkort verleden tijd zijn. De Nederlandse winkelketen is zeker niet de eerste die deze stap zet. Er bestaan zelfs complete unisex merken > http://bit.ly/2xzn9BK.
Toys’R’Us staat op omvallen. De iconische speelgoedketen zit middenin een transitie, maar gaat gebukt onder een enorme schuldenlast. Kunnen we weer een reeks faillissementen verwachten? > http://bit.ly/2wb3tAT.
Een nieuwe auto van Volvo is voor deze rubriek natuurlijk weinig bijzonder. De nieuwe manier van autobezit des te meer. Het Zweedse automerk laat klanten een abonnement nemen op de XC40, dat vergelijkbaar is met het kopen van een mobiele telefoon > http://bit.ly/2wadYnO.
Reacties 0