Beursgang blijkt pr-stunt: Tony’s Chocolonely opent brandstore

Beursgang blijkt pr-stunt: Tony’s Chocolonely opent brandstore

Tony’s Chocolonely opent dit najaar een tweede winkel in Amsterdam. Het chocolademerk vestigt zich in de Beurs van Berlage en gaat dus geen aandelen uitgeven, zoals dinsdag via een persbericht werd gecommuniceerd.

De ‘beursgang’ was een pr-stunt, om de opening van de brandstore in het centrum van de stad onder de aandacht te brengen. De winkel opent op 24 november zijn deuren. Het merk is nu bezig met het neerzetten van een nieuw team, dat de vestiging gaat bemannen. Zo worden er ‘brandstore tijgers’ gezocht.

Tony’s Chocolonely opende een jaar terug zijn eerste eigen winkel bij zijn hoofdkantoor op het Westergasterrein. In die vestiging vinden klanten onder meer een metershoge chocoladeautomaat en diverse Tony’s Chocolonely-spullen, zoals rompertjes en tassen.

Tony’s Chocolonely maakte dinsdag bekend een team van adviseurs aangesteld te hebben om het merk te begeleiden naar de Amsterdamse beurs. Het merk zei een beursgang zijn missie van een volledig slaafvrije cacao-industrie sneller te willen verwezenlijken. Oprichter Teun van de Keuken spreekt op Twitter van een ‘mallotige pr-stunt’.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends