Rotterdam omarmt Black Friday

Rotterdam omarmt Black Friday

Rotterdam krijgt als eerste Nederlandse stad een eigen versie van koopjesevent Black Friday. Het betekent een eerste stap naar de ‘nieuwe winkelstad’ die Rotterdam wil worden, zegt directeur Dominique van Elsacker van binnenstadsvereniging Urban Department Store Rotterdam tegen het Algemeen Dagblad.

De hele stad doet volgens Van Elsacker mee aan het event eind november. “Winkeliers, hoteliers, horeca-ondernemers en evenementorganisatoren.” Rotterdam mikt niet alleen op bezoekers uit de regio, maar uit heel Nederland en ook België. “Bezoekers van buiten de regio willen we verleiden om van Black Friday een weekeindje Rotterdam te maken”, aldus Van Elsacker.

De omarming van Black Friday maakt deel uit van het project Winkelstad Rotterdam 2030, waarmee Rotterdam ‘de meest vernieuwende binnenstad van de Benelux’ wil worden. Daartoe worden volgend jaar verder de openingstijden verruimd, terwijl ook een winkelevent rond het Suikerfeest op de planning staat. Later wil de stad ook werk maken van handsfree shoppen, waarbij consumenten gekochte producten in de winkel achterlaten en later ophalen in een centrale afhaalkluis.

Het Amerikaanse Black Friday is de afgelopen jaren nadrukkelijk opgepikt door Nederlandse retailers maar kan nog veel groter worden, zei GfK-onderzoeker Gino Thuij vorig jaar. “Het is een nieuw moment dat de detailhandel probeert te claimen.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!